Allmänna Villkor


Dessa allmänna villkor gäller för dig som gör beställningen på vår hemsida www.aromixsverige.se. Innehållet i denna webbshop hanteras och uppdateras av AroMix Sverige med organisationsnummer 821014-5143 och beläget i Halmstad på Gamletullsgatan 34.  Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Vi behåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.


Priser och Beställning

Alla priser i butiken anges i SEK och visar både exclusive och inklusive av moms 12% eller 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktighet i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Vi accepterar KLARNA och SWISH som betalningsmetoder för privata personer och FAKTURA för företag med 15 dagars netto. Vid fakturabetalning görs en kreditupplysning i förväg. Fakturabetalningen skickas till vår Bankgironummer 275-8175 (Milone Fuentes Carlos).

Läs gärna Klarna villkor: https://www.klarna.com/se/villkor/

Klarna Privacy Policy: https://www.klarna.com/international/privacy-policy/


Leverans

Vi jobbar med Postnord och DHL för att leverera era beställningar så fort som möjligt. Våra normala leveranstider är 1-4 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på nästa arbetsdagen (måndag) efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid ska du kontakta oss på info@aromixsverige.se.


Ångerätt 

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerätt som gäller från det att du har tagit emot varan som du har beställt. Vid nyttjande av din ångerätt måste du meddela oss omedelbart att du ångrar dig och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkter till oss. Meddelandet ska skickas till oss via flera olika sätt: e-post, Meta Messenger, WhatsApp eller SMS och telefonsamtal. I meddelandet ska ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Våra utförliga kontaktuppgifterna hittar du på kontakt sida av denna webbplats. Ångerrätten gäller inte vid produkter som på grund av hälso-eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) avbrutits av dig. Utöver det är ångerrätten inte gäller för specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.


Garanti

Vi gör alltid en noggrann kontroll innan vi skickar någon vara till er. Vi garanterar att produkterna håller en mycket god kvalitet då de lämnar vårt lager. Vi tar därför inget ansvar för eventuella fel som uppkommer under och efter transport.


Retur

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan du får är utgången eller vi har packat fel produkt. Returer skickas som paket, INTE mot postförskott. Vid byten betalar vi nya frakten från oss till dig. När du har utnyttjat din ångerätt ska du, om gäller en vara sända eller lämna tillbaka den till oss.


Återbetalningsskyldighet

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åter vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Klagomålet ska skickas omedelbart efter defekten har upptäckts. Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@aromixsverige.se där du anger ditt namn, adress, e-post, ordernummer och en beskrivning av felet. Om det inte lyckas oss at åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi ska, om du utnyttjat din ångerätt, betala tillbaka vad har du betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösnings sida https://ec.europa.eu/odr.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden,se arn.se. 


Ej uthämtat paket

För dig som välde att betala med faktura. Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. Om du inte hämtar ut ditt paket så  betalar du en  administrativ avgift på 150kr. Faktura kommer att skickas till din postadress och måste betalas inom 10 dagar.


Force Majeure

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas vi inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.


Immaterialrätt

AroMix Sverige varumärken, upphovsrättsligt skyddade material såsom men inte begränsat till bilder, logo, märkningar, data och webbdesign ägs av AroMix Sverige, samarbetspartner, leverantör eller licensgivare därför man får inte använda, kopiera, reproducera, distribuera, exploatera, kommersiellt utnyttja eller i någon form dra nytta av eller dra nytta av sådant material eller innehåll, och inte heller att hjälpa/underlätta någon tredje part i åtgärder som de som nämns övan utan tillstånd från upphovsmannen. 


Privacy Policy

Genom att handla hos AroMix Sverige accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobiltelefonnummer ka även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

 Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post info@aromixsverige.se


Cookies 

Enligt lag av elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.  Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär för att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan an hitta på Post och telestyrelsens hemsida.